mandag 20. juli 2009

Jeg sykler med deg.....

I dag ville vi sykle en tur. Vi var ikke helt sikre på hvor vi ville ta turen, vi hadde flere muligheter. Tanken var innom tog til Nelaug og sykle tilbake til Arendal, eller kjøre opp Froland og sykle mot Nelaug, men valget falt på Sveins jobberute til Lillesand. Han har lenge snakka om at han ville vise meg sin jobbevei på sykkel, så ok, i dag måtte det visst skje...
Først fikk Trixie sin daglige morgentur, så ga vi oss i vei. Og det gikk riktig så greit. Flott var den, Kongeveien! Jeg har gått deler av den flere ganger fra Grimstadsiden, men aldri hele, så det var en flott opplevelse. Flott frodig skog var det jammen her også...Vi har flott skog i Norge også, behøver ikke reise hverken til Bornholm eller Polen for å finne den, men vi har jo ikke alle de varmekjære lauvtrærne de har sørover da, men flott lell :)
Det ble akkurat 40 km på sykkelsete i dag, det kjennes nok litt i baken det skal innrømmes nå i kveld, men får ta det som trening og en opplevelse, det er det det er! Vi hadde med niste og kaffe som vi nøyt under vegs, og så ble det en is på oss i Lillesand før returen. Vi måtte stoppe og plukke og spise villbringebær også langsmed veien, det bugner av villbringebær her nå, skulle tatt en bøtte og plukket, men det får evt...bli en annen dag...
Tanken streifet meg at vi er jammen heldige som har skogen og naturen i Norge som vi kan ferdes i som vi vil. Vi så det på Bornholm, at det var ikke over alt vi var velkomne nei. Så allemannsretten vår, den er gull verdt, både i skogen, fjellet og langs kysten vår!

En annen ting jeg fikk se på turen i dag, var deler av den nye E-18 Grimstad-Kr.sand, som snart åpner. Det blir flott vei, og det er også lagd flott bro på kongeveien over denne nye veien, med flott steinsetting under! De kan bygge vei disse folkene ja.

Nå er det kveld, og det er tid for en bok, leser "Huset ved moskeen" for tiden. Det er godt å lese annet enn fag i sommer, men snart må jeg igang med å lese meg opp litt på pensum i Flerkulturelt Arbeid. Har tenkt å prøve å være litt i forkant i år, slik at jeg ikke kommer så på etterskudd hvis jeg skulle bli syk....slik jeg ble i vinter....men det skjer ikke nei nei nei ...
Men iallefall nå blir det bok :)......



Forresten: Vi møtte en morsom Hanefar som galte villig vekk med sine 2 hønemor-koner på veien....de måtte også foreviges....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar