lørdag 18. juli 2009

Forts tredje dag på Bornholm...ettermiddag / kveld..


Det blir en litt "prøv og feil"-opplegg her med dette min blogg, men det går seg vel til etter hvert. Som sagt i forrige innlegg så hadde vi tilakelagt 25 km denne dag på sykkel. Og når det ble sengetid var også 12 km til fots også tilbakelagt...så ikke rart jeg kalte det for en treningsleir på Facebook nei ;).

For når vi hadde kommet hjem fra Hammershus, Vang og Olsker så hadde Svein veldig lyst på jazzkonsert i Allinge Kirke. Jeg må nok innrømme at jeg nok hadde mest lyst til å slappe av på rommet, men fant ut at jeg ville bli med. Det var nemlig Allinge Jazzfestival i nærheten når vi var på øya. Og denne kvelden altså kirkekonsert med New Orleans Delight. Vi kom til kirken kl 18, konserten begynte kl 19, vi gikk inn for å se om det var billetter igjen. Det viste seg det var kun 1 igjen, men vi fikk nå 2 da. Og fikk tips om å sette oss oppe på galleriet. Svein måtte et nødvendig ærend og jeg ventet, da kom klarinettisten i New Orleans Delight nedover, han stoppet og hilste, ønsket meg velkommen, lurte på om han kjente meg, det var noe kjent osv... Men jeg sa som sant var at jeg nok ikke hadde hørt de spille før. Etterpå satte vi oss på galleriet, og var klar for konsert. Da kom denne klarinettisten opp og spurte om Svein kunne ta bilder for han med hans flotte kamera, og levere det til han etter konserten. Det var jo ikke noe problem for oss det. Jeg fikk en dvd som takk for hjelpen, og vi knipset i vei :) Det var en flott konsert med masse gospel, jazz og god stemning. Det ble en stor og god opplevelse selv om jeg ikke hadde så veldig lyst til å være med i utgangspunktet, fordi jeg følte meg sliten. Men i ettertid er jeg veldig glad for at jeg ble med. Denne klarinettisten har vi nå mer kontakt med, og det er jo koselig. Det som jeg synes i enhver slik situasjon som tillit kommer inn, er at jeg blir ydmyk, føler meg takknemlig og beæret for tillit. Det er det samme om det gjelder fotografering med et dyrt kamera, eller betroelser av hemmeligheter som folk har. Alt slik føler jeg som en ennorm tillitserklæring, og blir veldig ydmyk av slike opplevelser.
Utenfor Allinge Kirke er en skulptur kalt Metamorphose, det betyr visst forandret,
transformert, forvandlet. Her er det en engel som har sko og veske, eller en dame som vuderer å ta på seg englevinger, mange muligheter streifet gjennom mitt hode... Nydelig var den iallefall!



Etter konserten gikk vi til Havneområdet og hadde oss litt god mat, før vi tuslet hjemover igjen etter en innholdsrik både dag, ettermiddag og kveld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar