søndag 9. august 2009

Godt det ikke hendte oss......

I dag når jeg var på min daglige tur med hunden til sjøen, så kom det dettende ut av meg : "Godt ikke strendene her er tilgriset av olje!"... Når jeg hadde sagt det fikk jeg en ekkel bismak i munnen, for hva var det jeg sa? - Jo, at bare det ikke skjer oss, så kan det gjerne skje hvem som helst andre eller hvor som helst andre steder. Men det er jo ganske håpløst tenkt. For det er jo ille for de som bor i Langesunds-området, de opplever oljeproblemene på nært hold, men "det var heldigvis ikke her".....

På samme måte er det når det har skjedd en ulykke en plass, "håper det ikke er noen vi kjenner". Men ulykken er jo like ille uansett om jeg kjenner noen eller ikke, men den er ikke så ille for meg... I dagens Dagbladet står det "Nordmenn skulle vært med helikopteret", da refereres det til kollisjonen mellom et småfly og et helikopter i New York. Der skulle tilsynelatende noen nordmenn ha vurdert og vært med, men valgte å gjøre noe annet i stedet. Heldigvis for nordmennene, men uheldigvis for de som valgte å bli med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar