fredag 4. desember 2009

Fra Barnemunn.

Jeg koser meg veldig med å legge merke til små barns tanker rundt det å beskrive sine tanker og forståelser av verden.

Jeg vil gjerne dele noen episoder her på bloggen min.

Det var en godjente på 3 år som fikk beskjed om at hun skulle kjøre tur med sin bestefar. Jeg sa til henne at hun var så heldig som skulle på tur med han, hvorpå hun responderer: "Du skjønner det at bestefar er så glad i meg, så han MÅ bare ta meg med på tur han!" - Jeg synes det er så HERLIG å lov som 3- åring å kunne formidle at hun har en bestefar som bare er SÅ glad i henne! Heldige jenta, og heldige bestefaren! :)

Så var det den herlige jenta på 3,5 år som fikk beskjed om at hun skulle være med oss fordi mannen min skulle kjøpe nye motorsykkelstøvler. Da kommer det fra Lille Frøken Fryd: " Men det går da ikke ann, motorsykkelen har jo ikke bein, så den trenger jo ikke støvler!"... Sant nok det :)

Lille guttemann på 3 år hadde sovnet når de var ute og kjørte bil. Når han våknet vel framme ble det sagt: "Neimen sovnet du på veien du da, det var nok godt." Da kommer det fra guttemann: "Nei jeg sovnet vel ikke på veien, jeg sovnet i bilen!"

Jeg kom gående sammen med "Benjamin" og møter en ung dame på 4 år som sier: "Er du på tur med Benjadin du da.".... Jo da, jeg var på tur med Benjadin, Benjamin og Benjavår... :)

Lille Frøken Fryd og vi var på tur til en demning, der ble min mann redd hun skulle falle ut i den strie strømmen. Han bad henne være forsiktig og holde han i handa hele tiden, for de skulle se på den store fossen. Etter det hele var over, sier lille Frøken Fryd: "her var det mange Hønefosser".... Sånn kan det også sies, når det eneste fossen hun har hørt om er Hønefoss der tante, onkel og kusiner bor... :)

Så var det lille guttemann som danset og hoppet så alle skulle se på han hele tiden. Hvorpå tanten sier: "Du liker å være midtpunkt du". Da blir guttemann meget bestemt og sier: "Jeg er ikke "din pomp", jeg er "ofars (morfars) pomp"...."


.

.

2 kommentarer:

  1. Takk! Ja jeg elsker slike kommentarer! Skulle helst ha gått med en notisblokk og skrevet de ned etter hvert..

    SvarSlett