torsdag 26. november 2009

Så godt å se sola!

I dag møtte jeg en venn som opprinnelig er fra Afrika. Han har mange fine kommentarer og utspill, som får meg til å tenke. Og han får meg til å se verden litt anderledes, og får meg til å le
litt. Og det er godt!

Når jeg møtte han i novembersola i dag, så sa jeg: "
Se på den flotte sola vi har i dag! Den er du vel glad for å se?" Han så på meg, smilte, og sa: "Ja, det er godt å se den, men det er noe galt med den." "Å, er det det", sa jeg, skjønte ikke helt hva han ville fram til. "Ja," sa han, " sola er der, men den varmer ikke, noen har glemt å skru på varmen, de har kun skrudd på lyset!"






.
Kommenter gjerne!


.

2 kommentarer:

  1. Herlig kommentar fra vennen din! Jeg pleier ofte å si noe lignende i denne tiden av året. Jeg savner mørketiden fryktelig, det er et av mine største savn som nordlending på sørvestlandet.

    SvarSlett
  2. Ja det er mange måter å se ting på, og denne kommenataren kom så raskt og herlig. En ser så godt ting fra vårt eget ståsted, men andre har sin oppfattelse av hva som er "rett"... Du med at det skal være mørkt ute nå, denne vennen med at sola kan ikke bare skinne, den må varme også... :)

    SvarSlett