fredag 7. mai 2010

Tanker om det som var, det som er og det som kommer.



Jeg mimrer over dager som var

Jeg lever dagen som er

Og drømmer om dager som kommer


Jeg kan ikke endre på det som var

Jeg kan bare leve livet som er

Og håpe på livet som kommer


Det jeg har levd må jeg prøve å legge bak meg

Det jeg lever det er nå

Men jeg kan likevel drømme om det som kommer


Det som har vært - vil alltid prege meg

Det som er nå, det lever jeg

Og det som kommer vil jeg ha tro på skal bli godt


Jeg kan ikke endre på det som var

Jeg kan bare leve her og nå

Og drømme om dager som kommer


Grip dagen

Carpe Diem


4 kommentarer:

  1. Leste tilfeldigvis ditt innlegg om hunden din.vet akkurat hva du føler,har i mitt liv mistet 3 dyrebare venner.ingen som ikke har hund vet hvordan dette føles.det som hjalp mest for meg var å få en ny valp.Så no er den nye valpen en dame på 5 år.Herlige voven.

    SvarSlett
  2. Takk for tilbakemelding!
    Ja det hjelper nok å få en ny hund, men samtidig virker det ikke så fristende. Men har 5 "barnebarn-hunder" som vi kan låne når vi vil. Akkurat nå er en av de på besøk 1 uke mens de unge er i konfirmasjon og familiebesøk, så foreløpig ordner vi det slik, så får vi se om det blir ny egen hund etter hvert. :)

    SvarSlett
  3. Så fint dikt :)
    Beskriver akkurat hvordan jeg prøver å tenke i hverdagen, men ikke alltid får like godt til.

    SvarSlett
  4. Tusen takk Juni, det er det som er så vanskelig å leve med hele seg... Men vi kan prøve så godt vi kan!:)

    SvarSlett