onsdag 7. april 2010

Hvil i fred Trixie Hund!






En ung Trixie Hund.

Så kom dagen. Dagen da Trixie Hund skulle forlate oss. Hun ble 14 år og 10 måneder. Det er vondt å bli så glad i noen så det gjør så vondt å skilles! Men det er kjærlighetens pris! Uten kjærlighet ingen savn, uten savn ingen kjærlighet. Jeg vil ikke være foruten den kjærligheten jeg ga til Trixie eller den store kjærligheten hun ga meg, -og mange andre. Hun var spesiell vår kjære Trixie Hund.



Tiden mot slutten var preget av mye smerte for henne og da var det ingen vei tilbake. De siste 4 nettene lå jeg sammen med Trixie i stua. Når hun fikk sine "smerte-anfall" strøk jeg henne over hodet. Når smertene tydeligvis slapp litt taket, slikket hun meg mykt på hånda, mens hun så meg i øynene. Min tapre kloke hund!



Takk for mange gode minner min kjære, kjære Trixie hund.
Min daglige turkamerat er borte, nå må jeg selv ta ansvar for å komme meg ut på tur. Ingen vil stå foran meg og ule for å meg med ut.


Tusen takk for alt min kjæreste venn!

Fikk dette nydelig diktet om regnbuebroen, oversendt fra Juliane:
-klikk på linken under og les-
Regnbuebroen.







les også:
Snart skal Trixie Hund forlate dette livet, men hun skal aldri forlate mitt hjerte.
Min Kjære Trixie Hund har blitt en gammel dame.
Morgentur for Trixie hund og meg.
Livets små, gode opplevelser.

.

3 kommentarer:

  1. Etter å ha mistet to hunder selv, vet jeg så altfor godt hva du går gjennom, og du har min største medfølelse. Det er så tungt, så tungt, og ingen trøst hjelper egentlig...

    SvarSlett
  2. Jeg vet så godt hvor vondt der er å miste en firbent venn. Det blir så utrolig tomt og trist,men gode minner vil gjøre dagene bedre etterhvert! R.I.P TrixieHund

    SvarSlett
  3. Tusen takk for medfølelse Kjersti og Mona! Det er veldig vondt å miste sin beste og mest trofaste venn som en hund er. Men nå må jeg finne fram de gode minnene, og huske alt det gode vi gjorde sammen. Slik kan jeg bevare det fine med henne med meg i hjertet for alltid!

    SvarSlett