søndag 7. februar 2010

"Jo takk, det går fortsatt bra med meg!"

Jeg har fått mange hyggelige, støttende og positive kommentarer på de siste blogginnleggene mine om det å være sykmeldt, på attføring, på utsiden av yrkeslivet og om veien tilbake til jobb. Flere har også kontaktet meg for å høre hvordan det nå føles, om det føles like godt og om jeg fortsatt får energi av å jobbe?
Nå er det søndagskvelden. Jeg har hatt en hjemmehelg med litt lesing av fagplaner og metodiske veiledninger til min vikarjobb, og en del avslapping, tur i finværet og kos (les massasje). Nå gleder jeg meg til en ny jobbe-uke. En ny uke som jeg vet blir aktiv, både med studiet og med jobben, men som jeg nå tørr tro at jeg skal komme meg greit gjennom uten å at det skal tappe meg for så altfor mye krefter.


Det som gjorde meg mest fornøyd sist uke, var egentlig det at selv om jeg var utrolig sliten onsdags kvelden med en voldsom hodepine, så hjalp det med en litt ekstra lang natts søvn. Jeg klarte å ta meg inn igjen. Det var faktisk utrolig deilig å kjenne.
Tidligere når slike slitenhetsperioder kom, kunne de "lamme" meg i dager og opp til uker. Men nå var det over i løpet av en natt. Så ting endrer seg, og det er jeg takknemlig og glad for.
Så jeg ser fremdeles lyst på livet. Derfor folkens: "Jo, takk det går fremdeles bra med meg. Og igjen vil jeg si: Tusen takk for støtte og oppmuntring!"


Og jeg går videre inn i framtiden med et lyst og åpent sinn... :)



.

7 kommentarer:

  1. Så godt å lese. Det er jo disse forandringene som det er så viktig å ta vare på. Nyte. Det er ikke bestandig like lett å se de forandringer som skjer. Så flott at du gjør det.
    Ønsker deg ei kjempefin uke:-)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for kommentar, ja jeg må lete etter de små små endringene som er positive, og glede meg over de! Takk før oppmuntring! Trenger det! :)

    SvarSlett
  3. Så utrolig godt å høre at du merker en bedring! Og tusen takk for et nydelig bilde - som dog gir bittelitt hjemlengsel ;)

    SvarSlett
  4. Så bra Jorun! Lykke til videre!

    SvarSlett
  5. Så koselig med tilbakemelding og lykkeønskninger! :) Tusen takk! :)

    SvarSlett
  6. Så godt at det går fremover, ingenting er bedre enn det. Jeg har lest og lest her inne nå, og jeg kjenner meg så godt igjen, takk igjen for at du deler! :)

    SvarSlett
  7. Så godt at du kjenner deg igjen, Annie, så ser du også at det har gått bedre for meg. Men det har tatt meg 3 år. Så tålmodighet og tro på at det går bra, det er viktig Annie! Så ta vare på deg selv og lykke til videre med å pleie deg selv og gi deg selv tid!

    SvarSlett