søndag 9. august 2009

Vi har stort sett egen vilje, har vi ikke...?

Jeg vet ikke hva som er provoserer meg mest; å lese om at de Prostituerte har fått det verre etter innføring av nye lov mot kjøp av sex, eller å tenke på hva "disse mennene" har av behov....
For vell å merke var denne loven ment å kriminalisere sexkundene, men disse har altså reelt fått mer makt, fordi de vet at de prostituerte er prisgitt at noen sexkjøpere fortsatt tar sjansen på å kjøpe sex, selv om det er ulovlig. Og da bruker sexkjøperne sin stilling, for å si det slik, at de presser de prostituerte til å gå på kant med egne prinsipper. Det er da jeg må spørre meg, hva er det med mennesker som har et så stort behov, at de må utnytte andre parters svake posisjon til å få enda mer ut av det som egentlig da er ulovlig, nemlig det å kjøpe sex? Folk har da egen fri vilje stort sett, også mannfolk, har de ikke? Man behøver ikke vente på at en lov også skal forby å selge sex, en kan da velge å la være å kjøpe når det er forbudt, og ikke bare kreve at de prostituerte skal gjøre stadig mer bisarre ting for å tilfredsstille sine sexkunder som da altså begår en kriminell handling ved å gå til skrittet å kjøpe sex. De prostituerte og kundene utsetter også både seg selv og andre for smitte ved at enkelte kunder nå oftere krever ubeskyttet sex, hvor er moralen og tanken til ....folk? Jeg bare spørr....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar